Aktuell information om pågående upphandlingar av bedömartjänster finner du här. Swedacs övriga upphandlingar annonseras via Mercell Opics databas.
Direktivstyrt förfarande
För att ta del av komplett upphandlingsdokumentation, frågor & svar och lämna anbud måste inloggning ske i upphandlingsverktyget.
För att lämna anbud till Swedac behöver du skapa ett leverantörskonto i TendSign:
Mercell TendSign Upphandlingsverktyg – Lämna anbud
Under valet välj upphandlande enhet – scrolla ner till Styrelsen för ackreditering och teknisk kontroll.
Där har du även möjlighet att skapa en prenumeration med bevakningstjänst. Ett meddelande skickas till dig när en upphandling på ditt område annonseras.
Icke direktivstyrt förfarande
Sedan 1 februari 2022, är tidigare krav på elektronisk kommunikation borttaget när det gäller det icke direktivstyrda området.
Swedac ser helst att upphandlingsprocessen fortsätter att ske digitalt enligt ovanstående instruktion.
Upphandlingsdokumenten kan skickas till dig via e-post. Kontakta registrator@swedac.se . Anbud kan inte skickas via e-post men kan skickas per post till nedanstående adress:
Swedac
Box 878
501 15 Borås
Märk kuvertet med ”Anbud” och ärendenummer.